آفسايد در محوطه توپ جمع كن ها

  ابرکوه نمایندگی یزد فردا" مصطفی قاسمی پور گل کاران :ديشب خبري باور نكردني اما واقعي دهان به دهان بين رسانه ها چرخيد: رويانيان مدير عامل پيروزي شد!! اين اولين دست پخت مهم وزير ورزشي است كه البته بايد براي جوانان هم فكر كند. ابهامات و ترديدها در مورد اين حكم زياد است اما :

1) نميدانم تاكنون ورزشگاه رفته ايد يانه؟ در سالهاي اخير بدلايل گوناگون آستانه تماشاگران بشدت كاهش يافته و نوك پيكان شعارهاي زشت خود را بعد از ناكامي ها به سمت دولت نشانه مي روند. چيزي كه هيچ گاه دوربين صداوسيما و حتي 90 بي تعارف توانائي به تصوير كشيده شدن آنرا ندارد.

حقير بارها و بارها از روي سكوهاي آزادي ديده ام و شنيده ام كه چطور شخص رئيس جمهور را عامل شكست مي دانند و براي اثبات ادعايشان هزار حرف ياد گرفته شده از شبكه هاي ماهواره اي را مي گويند.

اوج اين، زماني بود كه دربي ها مساوي مي شد و البته دهها شبهه توسط داخلي ها و خارجي ها وارد مي شود. ديروز علنا كاشاني در استعفاي خود بر اصرار رئيس جمهور بر ماندن وي در پيروزي پرده برداشت. و اين يعني اينكه عليرغم تاكيد فيفا مبني بر عدم دخالت دولت در ورزش داستان چيز ديگري است.

دخالت دولتي ها در فوتبال منوط به سالهاي اخير نيست. از عابديني استاندار هاشمي تا صفائي فراهاني يار غار خاتمي و محلوجي و... همه و همه با جاده صاف كني دولت پيش رفتند اما با چراغ خاموش و البته سنجيده تر. كاشاني كه مدير مدرسه هما تهران بود به عنوان بچه هياتي تهراني ها راهي پيروزي شد ولي رفاقت با جريان انحرافي، مصاحبه غير قابل قبول در قبال حمايت تماشاگران از بحرين كم كم موقعيتي لرزان بدست آورد.

2)من نميدانم رويانيان كجا سابقه ورزشي دارد؟

من نميدانم رئيس ستاد سوخت با اين حجم كار چطور مي خواهد مدير عاملي كند؟

من نميدانم ارتباط نماينده ساوجبلاغ با آن سابقه نقطه چيني ورزشي كه شايد حتي عكس با شورت ورزشي هم نباشد چطور اينجا آمده؟

من نميدانم كارنامه 15 ساله علي پروين در حوزه ورزش و مديريت چيست؟

من نميدانم پروين بر استيل آذين چه كرد؟

من نميدانم پنجعلي بدون سابقه مديريتي اينجا چه ميكند؟

من نميدانم چطور جناب عباسي هيات مديره آبي ها را جمع اضداد قرار داده؟

من نميدانم معاون سابق علي آبادي، معاون فعلي عباسي، زرينچه بدون يك دقيق سابقه مديريت در اينجا چه ميكنند؟

و البته مسببان حذف اس اس از آسيا.

من نميدانم معاون مديريت توسعه منابع انساني چه ربطي به پيروزي دارد؟

ولي خوب ميدانم و برايم اظهر من الشمس است در آينده اي نزديك چه برداشت ها كه از ورود يك نظامي به رياست بزرگترين تيم ايران نمي شود.

ميدانم رويانيان بزرگ و پر عزت چطور تا ساعت 2نيمه شب در مقابل دوربين 90 عرق خواهد ريخت.

خوب مي دانم شبكه هاي ماهواره اي چه سودي خواهند برد.

كاش آقايان قبل اين احكام يكبار روي سكوي 24 تيفوسي هاي سرخ ها نشسته بودند. والبته آيا فروزنده، رويانيان و نژاد فلاح(3نفر از 5نفر هيات مديره) روي هم رفته 3بار ورزشگاه رفته اند؟

3) هنوز يادم نرفته چطور روزنامه اعتماد از گل خوردن طالب لو نتيجه گرفته بود احمدي نژاد مسبب باخت اس اس است؟

هنوز يادم نرفته چطور هفته نامه شهروند با طعنه انتصاب علي آبادي را مسخره كرد؟

هنوز يادم نرفته چطور مجري سبزكي 90، همه آبروي دولت را بر سر انتقال تيم به شهرستان به بازي گرفت و فرداي آن روز ضد انقلاب چه عروسي گرفته بود؟

هنوز يادم نرفته خراشي كه بر اعتماد مردم بعد از گافها و خندهاي فحش وار كفاشيان ایجاد مي شود!!

هنوز يادم نرفته بازي نوجوانان پسر استقلال با دختران استقلال.

هنوز يادم نرفته قرارداد تركمنچاي پيروزي با قطبي را.

آقايان بس كنيد، شما را به خدا بس كنيد، بيش از اين جوك و طنز براي رسانه داخلي و خارجي و اعصاب خوردي براي مردم درست نكنيد.

و بيش از اين وجهه رئيس جمهور را سپر بلاي گاف هاي خود قرار ندهيد. به طراز مالي شبهه ناك ذوب آهن، به آنچه در ورزشگاه تبريز مي گذرد، به دخل و خرج انجام شده سپاهان نگاه كنيد، به ميلياردها بدهي سرخ آبي ها نگاه كنيد، به دهها گاف بچه گانه خود نگاه كنيد آن وقت بعد از اين احكام بيائيد در ورزشگاه آزادي آن هم نه از جايگاه ويژه بلكه بين مردم بازي را نگاه كنيد ، مي بينيد توپ جمع كن هم مي تواند در آفسايد كارهاي غلط قرار گيرد.

نکته آخر و چند سوال :

الف) فوتبال در همه دنیا سیاسیت. از مربی صهیونیست دوست بارسا تا برلوسکنی آث میلان تا روسای آمریکائی منچستر تا تیم داری دختر رئیس جمهور ازبکستان تا رفاقت دومنک فرانسه با سارکوزی. نگوئید فوتبال را سیاسی کرده اند فوتبال سیاسیست و شاید کمی ورزشی شده باشد. چنبره لابی صهیونیستی- آمریکائی بر فیفا قابل انکار نیست.

ب) به جز این افرد چه کسی می توانست قرار بگیرد؟

ج) چرا علیرغم وعده دولت های مختلف کسی نتوانست این دو باشگاه را خصوصی کند؟

د) چه کسی از ۱۰ نفر اقتصاد میداند؟

و) آنچه از فشار و هجمه سازمان دهی شده و.. نام برده می شود کار کیست؟


  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا